Show full size 924Board.org
Discussion Forum of 924.org
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
 Technical FAQ924 FAQ (Technical)   Technical924 Technical Section   Jump to 924.org924.org   Jump to PCA 924 Registry924 Registry

clutch pedal return spring replacement

 
Post new topic   Reply to topic    924Board.org Forum Index -> General Discussions
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Duncan  



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 425
Location: Delft, The Netherlands

PostPosted: Wed Jul 26, 2017 6:22 am    Post subject: clutch pedal return spring replacement Reply with quote

I have been fighting for a while now with installing a new clutch pedal return spring.
Any advice would be really welcome.

Did any of you replace this spring without removing the dash and any electrical leads?

Best.
Duncan
_________________
1983 NA Alpineweiss since 2001
Peugeot 205 Generation
Back to top
View user's profile Send private message
Harm  



Joined: 02 Apr 2009
Posts: 1373
Location: Holland

PostPosted: Thu Jul 27, 2017 2:57 am    Post subject: Re: clutch pedal return spring replacement Reply with quote

Lazy day…

In het verleden heb ik daar wel geprutst en heb inderdaad de zekeringskast verwijderd en de bedrading zoveel mogelijk uit beeld gehangen. Het instrumenten kluster en het stuur verwijderen geeft ook een duidelijker doorkijkje van wat je onder je stuurkolom aan het ondernemen bent.

Geen makkie. Uit het blote hoofd hoe je de veer weer op zijn plek krijgt:
Grijp de veer stevig vast met een tangetje voor aan in de spiraal van de veer (met bot knip bekje van oud tangetje) wanneer het achterste ophangpunt reeds is bevestigd.
Gebruik een lange schroevendraaier of zo iets dergelijks als hevel; vind hiervoor een geschikt rustpunt bovenin of opzij van omringende ruimte.
Neem nu de hevel zo laag/ver mogelijk vast voor maximale lift en haal deze naar je toe terwijl het tangetje er tegen aan rust. Naar ik hoop heb je nog ruimte om het haakje achter het pedaal eind te sturen.
Succes gewenst.
Cheers!
_________________
Porsche 924 NA 1982 LY7A/A3A3 _ Greater driving pleasure never harmed anyone.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan  



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 425
Location: Delft, The Netherlands

PostPosted: Thu Jul 27, 2017 3:27 am    Post subject: Reply with quote

Hoi Harm,

Dank je wel voor het advies.
Bij mij zat de veer denk ik in een gaatje in het pedaal, net zoals het in de Haynes tekening staat en niet om het pedaal heen.
Ik heb het tot nu toe andersom geprobeerd, dus eerst in het gaatje van het pedaal en dan aan het lipje proberen te haken.
Ik zal het nu andersom proberen.

De oude veer was gebroken.

Groeten,
Duncan
_________________
1983 NA Alpineweiss since 2001
Peugeot 205 Generation
Back to top
View user's profile Send private message
Eric P  



Joined: 21 Jun 2017
Posts: 175
Location: NY, USA

PostPosted: Thu Jul 27, 2017 3:35 am    Post subject: Reply with quote

I haven't replaced a clutch pedal spring yet so I don't know if this will work for your application, but I've used the "penny trick" for installing various strong springs a few times and it always seems to work well.

Basically, you need to bend the spring into a "C" shape and put coins between each spring loop. Then bend in the opposite direction and fill the other side with coins. Eventually you end up with something like this:


Photo Source:https://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=270670

Now you can just hook the spring in place with your hands. Once installed, you can stretch it more with the pedal to get the coins out.
_________________
1980 924 NA, US model
1987 924S, US model
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan  



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 425
Location: Delft, The Netherlands

PostPosted: Thu Jul 27, 2017 3:37 am    Post subject: Reply with quote

Wow. 10x
I will definitely try that.
Unfortunately the spring is at the garage, otherwise I would try it now.
Thanks!
_________________
1983 NA Alpineweiss since 2001
Peugeot 205 Generation
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan  



Joined: 04 Nov 2002
Posts: 425
Location: Delft, The Netherlands

PostPosted: Mon Jul 31, 2017 9:12 pm    Post subject: Reply with quote

No success yet.

First I used 5 euro cent coins and stuffed the spring, still too short.
Then I used thicker 10 euro cent coins, still too short.

Now I ordered a spring installation hook and if that does not work I give up.
This is by far the hardest job I had to do on the 924 in 16 years. It is close to impossible...
_________________
1983 NA Alpineweiss since 2001
Peugeot 205 Generation
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    924Board.org Forum Index -> General Discussions All times are GMT + 10 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group